onsdag 3 januari 2018

Hinklistan 2018

Hej från ett regnigt och plusgradigt Mariefred. Kom hit med båten imorse, och måste nog konstatera att borta är bra med hemma är bäst. Älskar lägenheten jag bor i nu. Egen säng! Eget kök! Helt egna regler! De la najs.

Har aldrig varit bra på nyårslöften, och slutade därför helt avlägga sådana för några år sen. Håller dem typ ALDRIG. Däremot är det väldigt många bloggare som har gjort bucketlists - listor över saker man vill kunna göra eller klara under året. Blir nästan rädd när man ser vissa bloggares bucketlists och vad de vill åstadkomma, men tänkte jag skulle göra ett blygsamt eget försök. Vore ju kul att kunna se tillbaka på det om ett år och se hur mycket som gick vägen, eller hur?

Så here vi go: Hinklistan anno 2018.

BLOGGEN

Med tanke på vilket värdelöst bloggår 2017 var så kan det bara bli bättre. Ifall jag klarar av att producera minst ett vettigt inlägg i veckan är jag nöjd. 
Det är dags att byta header i något skede.

TRÄNINGEN

Klara Tough Viking i maj. Anmälde mig till laget med kollegorna i något svagt ögonblick. Banne mig om inte det ska gå.
→ Klara av att göra minst en chin/pull-up utan hjälpband.
→ Älskar yoga och pilates, men gör det typ aldrig. Skulle vilja få gjort minst 30 pass under året som går. Ifall någon är sugen på samma så finns HÄR ett bra tips på 30 pass :)

KULTURELLT

Jag ska gå på teater minst två gånger i år. Kan inte fatta att jag nästan bor granne med en stad full av kultur men inte gör nå-gon-ting?? Hemmablind much?
→ Jag. ska. läsa. minst. 30. böcker. i. år. PUNKT. Varav minst två måste vara klassiker.
→ Besöka ett nytt land. Som tur är så är Israel inbokat redan på sportlov, hähää!
→ Jag ska avklara minst 3 stickprojekt med mönsterstickning.
→ Jag ska lära mig göra sushi, för sushi e life. (Sabiiinaa!)

PERSONLIGT
Jag ska fortsätta kämpa mot min sjukdom och innan 2019 är här ska jag ligga på ett normalviktigt BMI. Det är inte bråttom, men dit ska jag.
→ I sommar ska jag cykla hem till Jeppis från Mariefred, via Åbolands skärgård och Åbo.
Helst ensam, för att det ska vara så scary som möjligt.
→ Jag ska våga säga nej till saker jag inte vill göra, för att prioritera min egentid då det behövs.

Sådärja. Tror det kan bli ett ganska spännande år, ifall allt detta ska göras. Men kul!


Smygstartar med denna. Smyg - därför att jag läste halva under 2017. Säg int ti nån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!