tisdag 21 november 2017

Alla dessa wtf-moments

Som lärare får man nästan varje dag höra saker som får en att tänka what the fuck did I just hear. Barn har väldigt roliga kommentarer om det mesta, väldigt RANDOM kommenterar om det mesta, och som idag, väldigt roliga sätt att ibland endera imitera hur vuxna pratar. Då får man med ett pokerface stå och nicka glatt eller låtsas som att det är något helt normalt som de kommer med, även om man bara ööööh hehehe. 

Som idag. Den första snön har fallit i Mariefred under de senaste dagarna och barnen är ju förstås exalterade. Jag satt under rasten och jobbade i klassen när en av de små killarna kommer in genom dörren.

Elev: HEJ CINDY JAG BEHÖVER BARA HÄMTA MIN JYMPAPÅSEEE

Jag: Jaha ja. Varsågod

Elev: HÖHÖHÖHÖ *skrockar som en gammal gubbe*

Jag: Eeeh ja, vad är det?

Elev: HÖHÖHÖ, neej men det är ingeet.

Jag: *lite intresserad* Nä men kom igen, berätta nuuu

Elev: NEJMENALLTSÅ. Den här snön väcker bara verkligen sååå gamla minnen 

Jag: Ehh okej. Kul! *instant wtf-moment in my head, killen är åtta år ööh*

Elev: OK NU MÅSTE JAG DRA HEJDÅÅÅÅ

Jag:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!