måndag 12 juni 2017

Bostadslös men glad är jag ändå


Äntligen kom det, regnet. Sommar med strålande sol är underbart, men ändå så är nog en riktigt ordentlig sommarregnskur med tillhörande åskväder det som skapar lugn i min själ. Då vill jag bara öppna upp alla fönster och sticka ut huvudet och andas. Kan ju också ha att göra med den underbara pollenallergin att göra, vid regn dämpas ju den också. Den brukar i vanliga fall sätta igång efter midsommar, men i och med att jag nu bor så mycket längre söderut så har jag den stora turen att få uppleva den redan en månad tidigare... Sen fortsätter den lagom tills att jag åker hem under resten av sommaren. Wunderbar.

Jag är ju för tillfället "bostadslös", dvs. har ingen egen lägenhet att bo i. Jag har alla mina ägodelar längst bak i mitt klassrum (fatta vilken arbetsplats jag har, va!) och crashar som inneboende hos Sabina och Sofia. De två pinglorna flyttade ihop igår, och herregud vilket kraftpaket vårt kollegium är. Ungefär 14 personer styrde upp flytten, och att flytta ut båda tjejerna + flytta in deras grejer i nya lägenheten tog ca 2 timmar. Vi borde verkligen starta upp en flyttfirma och ta bidrag till vår AW-kassa som betalt. Not bad.

Jag kommer ändå att flytta in i min nya lägenhet någon gång under den närmaste veckan som det ser ut nu. Det här är också den sista jobbveckan (utan barn, buhuu/hurra) innan mitt första riktiga lärarsommarlov nånsin kör igång. Kan ju bara säga att AMAGAAD VILKEN FEELIS 8 VECKOR SEMESTER HEHEHEEE. Jag ska chilla sönder mitt liv.

Until next time, my friends.

En afterwork i tiden med de bästa kollegorna på bästa stället. I vårt idylliska Mariefred.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!